Nejčastější problém, který řešíme u našich zákazníků. Většinou má však velmi jednoduché řešení, kterým je správné nastavení audio zařízení: mikrofonu a reproduktorů a videa: webkamery a správné nainstalování ovladačů. Následující postupy platí pro Skype ve Windows.
Jestliže není slyšet volající nebo naopak druhá strana neslyší, je potřeba správně nastavit mikrofon. Nastavení se provádí v menu Nástroje - Nastavení - Nastavení zvuku. Zde je potřeba vybrat používaný mikrofon v případě, kdy je k počítači připojeno mikrofonů více (nejčastější kombinace je interní mikrofon v notebooku nebo mikrofon externí u počítače a druhý mikrofon uvnitř USB webkamery). Funkčnost mikrofonu a dostatečnou hlasitost lze v Nastavení zvuku i vizuálně vyzkoušet. Pokud mikrofon zde nefunguje, je potřeba vybrat a správně nastavit mikrofon v Zařízení pro záznam v operačním systému.
V kontaktech vyberte Echo a zavolejte mu. Automatický systém nahraje testovací zvuk a následně ho přehraje. Pokud Echo v kontaktech nemáte, můžete ho přidat. Vyhledejte kontakt: echo123. Jde o službu Echo / Sound Test Service, vytočte jí a proveďte test podle instrukcí.
Nastavení videa ve Skype se provádí v menu Nástroje - Nastavení - Nastavení videa. V operačních systémech Windows Skype vidí kamery, které jsou v operačním systému vidět - mají nainstalované ovladače. Připojené kamery lze zobrazit najít v: Ovládací panely - Správce zařízení - Zařízení pro zpracování obrázků. Pokud zde najdete název kamery, např. USB Camera bez chybové výstrahy, měla by být tato kamera přístupná i ve Skype.
Tuto chybu lze odstranit různými postupy v závislosti na příčině nemožnosti odinstalování staré verze Skype. Nejjednodužší metodou je odinstalování Skype přes Ovládací panely - Odinstalovat program - Skype - Odinstalovat. Pokud je však Skype již částečně z počítače odebrán nebo poškozen, nemusí odinstalování programu touto cestou proběhnout do konce a chyba 1603 se bude při instalaci nové verze nebo aktualizace opět opakovat. V takovém případě je možné odinstalaci provést pomocí opravného software Microsoft Fixit pro odebrání programů, které brání instalaci nových verzí. Najdete ho zde. V některých případech je nutné provést kompletní ruční odebrání Skype z Windows, což obnáší ruční smazání programové složky Skype a souvisejících dat aplikace Skype včetně souvisejících záznamů z registrů Windows. Následně je možné nainstalovat aktualizace systému a nainstalovat novou verzi Skype.
Oznámení aplikace Skype.exe: Vstupní bod nenalezen. Vstupní bod procedury NtAlpcSendWaitReceivePort se nepodařilo v dynamicky propojované knihovně ntdll.dll nalézt. V anglické verzi: Entry point not found. The entry point of the procedure NtAlpcSendWaitReceivePort failed to find in dynamic link library ntdll.dll. Problém nelze vyřešit reinstalací Skype, ani odinstalováním a novou instalací. Řešením je nepoužívání nebo přejmenování knihovny avrt.dll, nachází se ve složce Windows\System32.